«Προσπάθεια τετελεσμένων σε βάρος της χιακής κοινωνίας»
Ο ξεσηκωμός και οι συνεχείς διαμαρτυρίες συνεχίζονται στη Χίο, καθώς φορείς και κάτοικοι του νησιού αντιδρούν στη δημιουργία νέας υπερδομής φιλοξενίας/ταυτοποίησης μεταναστών-προσφύγων στο Θόλος, λέγοντας ότι θα μετατραπεί ο τόπος τους σε αποθήκη ψυχών.
Όπως έγινε γνωστό το πρωί, οι εργασίες της αναδόχου εταιρείας που ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν σήμερα, αναβλήθηκαν, την ώρα που αρκετοί κάτοικοι και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης των γύρω χωριών, βρίσκονταν στην περιοχή στο πλαίσιο άτυπης σκοπιάς με στόχο να εμποδίσουν την έναρξη των εργασιών.
Πληροφορίες δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές, με την εταιρεία και το Υπουργείο Μετανάστευσης να τηρούν σιγή ιχθύος.
«Όχι» στη δομή από τον Εμπορικό Σύλλογο Χίου
Με ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Χίου εκφράζει την αντίθεσή του στη δημιουργία νέας δομής:
«Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Χίου δηλώνει την κάθετη αντίθεση του στη δημιουργία νέας υπερδομής στο Θόλος η οποία θα μετατρέψει το νησί μας σε αποθήκη ψυχών.
Η κοινωνία της Χίου σηκώνει στις πλάτες της το βάρος του προσφυγικού-μεταναστευτικού τα τελευταία χρόνια και η λειτουργία μιας δομής-φυλακής θα αποτελέσει το τελειωτικό χτύπημα.
Ζητάμε:
- Καμία νέα δομή στα νησιά μας. Να κλείσει η ΒΙΑΛ
- Απλοποίηση διαδικασιών χορήγησης ταξιδιωτικών εγγράφων στους πρόσφυγες που το δικαιούνται ώστε να απεγκλωβιστούν τα νησιά μας
- Ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για το μικρό διάστημα που θα παραμένουν στα νησιά μας
Στηρίζουμε απόλυτα τον χιώτικο λαό στην εναντίωση του για τη δημιουργία νέας υπερδομής στη Χίο! Θα είμαστε στις επάλξεις στον αγώνα για την ματαίωση των σχεδίων που προσπαθεί να επιβάλλει η Κυβέρνηση όπως το Φεβρουάριου του 2020!»
Δικηγόροι και Μηχανικοί: «Προσπάθεια τετελεσμένων σε βάρος της χιακής κοινωνίας»
Ο Δικηγορικός Σύλλογος και το ΤΕΕ Βορειοανατολικού Αιγαίου έστειλαν κοινή μακροσκελή επιστολή διαμαρτυρίας στον Κυριάκο Μητσοτάκη για τα όσα συμβαίνουν στο νησί της Χίου:
Αναλυτικά:
«Προ τετελεσμένου επιχειρείται να βρεθεί η χιακή κοινωνία ακόμη μία φορά, καθώς έγινε γνωστό ότι το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου ήδη υπέγραψε σύμβαση για την εκτέλεση του έργου της κατασκευής της νέας υπερδομής υποδοχής/ταυτοποίησης/φιλοξενίας/ κράτησης προσφύγων στην περιοχή «Παχύ-Θόλος» Συκιάδας Χίου και επίσης ήδη ζήτησε εγγράφως την παρουσία αρχαιολόγου για την επίβλεψη του έργου, την έναρξη κατασκευής του οποίου μάλιστα όρισε για την 4-1-2022.
Προχωρεί δε στις ενέργειες αυτές το Υπουργείο, χωρίς να υπάρχει κανένα κατεπείγον και παραγνωρίζοντας προκλητικά και αδικαιολόγητα ότι εκκρεμεί η συζήτηση της αίτησης λήψεως ασφαλιστικών μέτρων που έχει καταθέσει ο Δήμος Χίου ενώπιον του Πρωτοδικείου Χίου στις 19.01.2022, κατόπιν αναβολής που το ίδιο το Υπουργείο αιτήθηκε στην αρχικώς ορισθείσα δικάσιμο της 03.11.2021, με αίτημα τη ρύθμιση της κατάστασης και την έννομη προστασία του από τη χωροθέτηση του βλαπτικού από κάθε άποψη αυτού έργου και δη εντός εδαφικού τμήματος ιδιοκτησίας του Δήμου Χίου. Ταυτόχρονα έχει ήδη συζητηθεί και αναμένεται να εκδοθεί απόφαση επί της αίτησης ακυρώσεως που έχει καταθέσει ο Δήμος Χίου ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας για την ακύρωση κάθε συναφούς με την χωροθέτηση και κατασκευή του έργου αυτού πράξεως της Διοίκησης. Προχωρεί συνεπώς στις ενέργειες αυτές το Υπουργείο, επιδεικνύοντας πλήρη αδιαφορία για το γεγονός, ότι η Δικαιοσύνη ακόμη δεν έχει αποφανθεί για το νομικό καθεστώς του ακινήτου επί του οποίου επιδιώκεται η εγκατάσταση της δομής και για τη νομιμότητα της απόφασης χωροθέτησης και κατασκευής της δομή, συμπεριφορά η οποία καταδεικνύει και την έλλειψη σεβασμού του, προς το θεσμό της Δικαιοσύνης.
Οι Σύλλογοί μας, όπως νόμιμα εκπροσωπούνται, κινούμενοι από το αίσθημα ευθύνης από το οποίο προσήκει να εμφορούνται ως επιστημονικοί φορείς της Χίου, παίρνουμε ρητά θέση εναντίον της κατασκευής της εξωφρενικού μεγέθους αυτής υπερδομής υποδοχής/ταυτοποίησης/ φιλοξενίας/ κράτησης προσφύγων στο νησί μας, σε παράβαση των υποσχέσεων περί δομής δυναμικότητας 500 ατόμων και θέτουμε προ των ευθυνών τους όλους όσους διοικούν τη χώρα μας ή εκπροσωπούν στο κοινοβούλιο και στην αυτοδιοίκηση το λαό της Χίου για όσα συμβαίνουν και προοιωνίζεται να συμβούν στο νησί μας και τους θέτουμε τα εξής ερωτήματα που απαιτούν άμεση, υπεύθυνη και ξεκάθαρη απάντηση:
- Γιατί η Διοίκηση προχωρεί στην κατασκευή του έργου σε αμφισβητούμενης κυριότητας εδαφικό τμήμα, χωρίς να πτοείται από το προβλεπόμενο ενδεχόμενο να δημιουργηθούν δαπανηρά και εν τοις πράγμασι ανεπανόρθωτα τετελεσμένα που θα ανατραπούν εκ των υστέρων με τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, όπως κατά το παρελθόν έχει συμβεί με την προσπάθεια εγκατάστασης της δομής στο Αίπος;
- Γιατί η Διοίκηση χωροθέτησε το έργο αυτό μέσα στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο του Ρημόκαστρου, παρά τη σαφή αρνητική εισήγηση της αρμόδιας Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Χίου που αποφαίνεται το προφανές ότι δηλαδή η επέμβαση στο εκεί ανάγλυφο με την χρήση εκρηκτικών -που αναγκαστικά θα απαιτηθεί λόγω του βραχώδους υπόβαθρου- θα προκαλέσει τεράστια και μη αναστρέψιμη αλλοίωση στην περιοχή; Και πώς ακριβώς μπορεί να τηρηθεί στην πράξη επί εδάφους η ανεδαφική σύσταση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να περιοριστεί η χρήση εκρηκτικών αφού δεν είναι δυνατή η εκτέλεση των εργασιών χωρίς χρήση εκρηκτικών και πώς μπορεί να γίνει εκ των υστέρων προσπάθεια αποκατάστασης του τοπίου, όταν προφανώς τέτοια αποκατάσταση είναι πρακτικά αδύνατη. Δεν είναι ευθύνη της Διοίκησης να προστατεύσει το χώρο που η ίδια εκήρυξε ως αρχαιολογικό;
- Γιατί η Διοίκηση χωροθέτησε το έργο αυτό μέσα σε περιοχή χαρακτηρισμένη ως Τοπίο Ιδιαιτέρου Φυσικού Κάλλους (ΤΙΦΚ) και πλησίον σε περιοχή χαρακτηρισμένη ως ΝATURA και αντί να προστατέψει την περιοχή σχεδιάζει να την υποβαθμίσει και να την αλλοιώσει με εκρηκτικά και κτηριακές και λοιπές βλαπτικές εγκαταστάσεις (αποχετευτικό δίκτυο κλπ.); Ακόμη κι αν το γράμμα του Νόμου δίνει τυπικά τη δυνατότητα παράκαμψης των περιβαλλοντικών απαιτήσεων με ξεκάθαρα αντισυνταγματικές εξαιρέσεις από αδειοδοτήσεις και μελέτες περιβαλλοντικών όρων, διερωτώμαστε, είναι δυνατόν να χαρακτηρίζεται ένα έργο όπως το εν λόγω, (για την πραγματοποίηση του οποίου θα γίνει χρήση εκρηκτικών υλών για την ανατίναξη εδάφους χαρακτηρισμένου ως «ΤΙΦΚ» και σε απόσταση περίπου 3 χλμ. Από ζώνη «NATURA»), ως δήθεν έργο εμπίπτον στην κατηγορία Β του αρ. 1 ν. 4014/2011 «ΜΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»; Αυτή είναι η προστασία που επιφυλάσσει η Διοίκηση στα προστατευόμενα εν προκειμένω περιβαλλοντικά και πολιτιστικά αγαθά; Και ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την αποχέτευση και την προστασία του υδροφόρου ορίζοντα από την δημιουργία μιας μικρής κωμόπολης στην περιοχή;
- Γιατί η Διοίκηση, την ίδια στιγμή που ισχυρίζεται ότι αντλεί τα όποια δικαιώματα κατοχής του χώρου από την ΕΤΑΔ, που υποτίθεται ότι έχει τη διαχείριση επειδή πρόκειται για χώρο που αποχαρακτηρίστηκε ως δάσος, αντί να προστατεύσει εν πάση περιπτώσει την περιοχή που προφανώς θεωρεί ως χρήζουσα ιδιαίτερης προστασίας σύμφωνα με τις αντίστοιχες περιβαλλοντικές διατάξεις, αντιθέτως προχωρεί στο σχεδιασμό της ανεπανόρθωτης αλλοίωσης αυτής;
- Γιατί η Διοίκηση επιλέγει να έχει τόσο μεγάλη δυναμικότητα ατόμων προερχομένων από τρίτες χώρες το έργο που χωροθετείται σε ανατολικό ακρωτήριο του νησιού σε μικρή απόσταση από τα τουρκικά παράλια κατά παράβαση κάθε μέτρου εθνικής ασφαλείας που επιβάλει η κοινή λογική.
- Γιατί περαιτέρω η Διοίκηση επιλέγει να χωροθετήσει ένα έργο τέτοιας δυναμικότητας προσφύγων – αιτούντων άσυλο προερχομένων από τρίτες χώρες σε παραμεθόριο γενικά περιοχή και μάλιστα για αόριστο χρονικό διάστημα. Όταν ο νόμος για λόγους εθνικής ασφαλείας απαγορεύει πλην εξαιρέσεων και μετά από εξέταση των συνθηκών εκάστου αιτούντος ξεχωριστά την απόκτηση ακόμη και ενοχικών δικαιωμάτων επί ακινήτων για πολίτες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ενώ οι γειτονικοί οικισμοί του Παντουκειούς, της Συκιάδας και της Λαγκάδας αριθμούν το ένα δέκατο του πληθυσμού που θα στεγάζεται στην σχεδιαζόμενη δομή, ποια μέτρα έχουν προβλεφθεί για την ασφάλεια των οικογενειών που κατοικούν στους οικισμούς αυτούς; Πώς θα εξασφαλιστεί η φύλαξη και αστυνόμευση και με τίνος ευθύνη ή έχουν αφεθεί στη τύχη όλα αυτά; Σημαντικό είναι και το θέμα των δικαιωμάτων των ίδιων των αιτούντων άσυλο που θα οδηγηθούν σε αναγκαστικό εγκλεισμό με φυσική συνέπεια την πυροδότηση αντιδράσεων και ανεπιθύμητων συμπεριφορών σε βάρος των γειτονικών οικισμών που θα υφίστανται και το όλο βάρος.
- Ποιοι είναι οι εξαιρετικοί ειδικοί και κατεπείγοντες λόγοι εθνικού συμφέροντος και ποια η κατεπείγουσα επιτακτική ανάγκη δημιουργίας αυτής της τερατώδους σε διαστάσεις υπερδομής που να δικαιολογούν την παράκαμψη και παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική πολεοδομική ή άλλη διάταξη ως προς την κατασκευή του έργου; Πέρα από το γεγονός ότι οι διατάξεις του Ν.4375/2016 είναι προδήλως αντισυνταγματικές, και όταν σε καμιά περίπτωση οι σημερινές συνθήκες του προσφυγικού στη Χίο δεν εμπίπτουν στην περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων αυτών.
- Όταν η Διοίκηση χαρακτηρίζει το έργο προσωρινό γιατί δεν διευκρινίζει το χρονικό του ορίζοντα; Σε ποιο χρονικό διάστημα αφορά η υπέρογκη δαπάνη για αυτή την προσωρινή κατασκευή;
- Υπάρχει πρόβλεψη διαφορετικού χώρου για τα ανήλικα ασυνόδευτα παιδιά, προκειμένου να μην εκτεθούν σε κίνδυνο κακοποίησης από ενήλικες;
- Έχουν εξασφαλισθεί ενισχύσεις των υποδομών του νησιού (ενίσχυση Λιμενικού και Αστυνομίας με μέσα και προσωπικό, διαφύλαξη της υγείας τους, ενίσχυση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του Νοσοκομείου Χίου, πούλμαν και πλοία για τις μετακινήσεις κτλ);
Είναι σε όλους γνωστό ότι οι Χιώτες, οι εθελοντές, οι φορείς και οι ΜΚΟ έκαναν από το 2015 και συνεχίζουν να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να βοηθηθούν οι πρόσφυγες συνάνθρωποί μας στην κάλυψη των αναγκών τους.
Ωστόσο αυτή τη στιγμή η κοινωνία της Χίου κυριολεκτικά βράζει από την αίσθηση της ανατροπής τη Αρχής της νομιμότητας και της αναλογικότητας και εν τέλει διερωτώμαστε πως είναι δυνατόν να συμβαίνουν όλα αυτά στον τόπο μας, στο σπίτι μας, στο όνομα του δημοσίου συμφέροντος, αλλά αγνοώντας επιδεικτικά εμάς.
Αναμένοντας αρμοδίως ικανές απαντήσεις χωρίς υπεκφυγές, γενικολογίες και πολιτικολογίες, και απευχόμενοι να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις όπως τα αλήστου μνήμης γεγονότα του Αίπους του Φεβρουαρίου του 2020 διατελούμε
Μετά τιμής
Εκ του ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΧΙΟΥ και
Εκ του ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΧΙΟΥ»
*φωτό από: politischios.gr
ΠΗΓΗ; NEWSBREAK.GR
Ι. ΘΕΣΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ - ΒΟΥΛΗ
1.0 Επιτροπές Έρευνας και Ελέγχου
1.1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
1.2.1. Η Επιτροπή Ελέγχου Δημοσίου Χρέους: Θα προβεί σε μια ενδελεχή έρευνα, για τον έλεγχο την αξιολόγηση και τη δομή του δημοσίου χρέους σε βάθος χρόνου, τόσου ώστε να αποδειχτεί στο σύνολο η αλήθεια, με την επικουρία ομάδας παγκοσμίως αποδεκτών εμπειρογνωμόνων ελεγκτών. Ο έλεγχος θα περιλαμβάνει χωρίς να είναι περιοριστικό, το πως δημιουργήθηκε το Δημόσιο χρέος, ποιοί ήταν οι δανειστές, με τι συμβάσεις δεσμεύτηκε το κράτος και η τήρηση αυτών, ποιός γνωμάτευσε και αποφάσισε επ' αυτών, θα πιστοποιηθεί εάν και εφόσον είναι απεχθές το χρέος, εάν τα χρήματα έφτασαν και πόσα έφτασαν στην Ελλάδα, πως τοκίστηκε το εκάστοτε δάνειο, ποιός διαχειρίστηκε τα χρήματα που λήφθηκαν, που επενδύθηκαν, η έκδοση/ ακύρωση των ομολόγων κ.ο.κ.
1.2.2. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιου χρήματος από εσωτερικά όργανα ή εξωτερικά καθώς και το ρόλο των συμβουλευτικών, ελεγκτικών εξωτερικών, ιδιωτικών ή και κρατικών συμβούλων.
1.2.3. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, γεωστρατηγικών περιουσιών, συμβάσεις (πώλησης, ενοικίασης, διαχείρισης, κατασκευής),
1.2.4. Επιτροπή ελέγχου για όλα τα Δημόσια Ασφαλιστικά Ταμεία και όλων των άλλων ταμείων άμεσα ή έμμεσα σχετικών με αυτά, φανερών ή μυστικών, χωρίς να είναι περιοριστικό στα προαναφερθέντα, για τους ισολογισμούς, τις συμβάσεις, διαχείριση, παράπλευρες πράξεις με χρήση των κεφαλαίων κ.ο.κ.
1.2.5. Επιτροπή υπεύθυνη για τον έλεγχο των Τραπεζικών Ιδρυμάτων, λειτουργία, εγγυήσεις και βάρη, ,διαχείριση των κεφαλαίων και επενδύσεις που έγιναν απ' αυτά, συγχωνεύσεις, κεφαλαιοποιήσεις και ανακεφαλαιοποιήσεις, η μετοχική σύνθεση σε όλα τα επίπεδα μέχρι το τελικό φυσικό πρόσωπο για το 100 % της δομής, περιουσιακό χαρτοφυλάκιο, χρηματοοικονομικά εργαλεία που έχουν εκδοθεί από τις τράπεζες και προς ποιες κατευθύνσεις, λειτουργία και συμβάσεις με δανειολήπτες.
1.2.6. Έλεγχος για την λειτουργία, επενδύσεις, αξιολογήσεις, ενέργειες κτλ του Τ.Χ.Σ., του ΤΑΙΠΕΔ καθώς και όλων των άλλων (τοπικών ή εξωτερικών) ταμείων και φορέων που συστάθηκαν και που διαχειρίστηκαν Ελληνική Δημόσια περιουσία και όλων των σχετικών των εμπλεκομένων με αυτά.
1.2.7. Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων, υποχρεώσεων, περιουσιακών στοιχείων, έλεγχος ταμείων, δομή μισθολογίων, κτλ όλων των Περιφερειακών γραφείων, Νομαρχείων και Δήμων.
1.2.8. Έλεγχος των εξοπλιστικών ταμείων και των ταμείων μυστικών κονδυλίων.
ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΛΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
6977868000 - 6907847307
esymygdonias@gmail.com
isaakostas@gmail.com
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ FB:
https://www.facebook.com/pg/esymygdonias
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ YOUTUBE
https://www.youtube.com/channel/UC1GX6dXuXx706l-nfsST_8w/videos
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:https://www.e-synews.gr
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?=0
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου